カラヴァッジョⅠ

今年、2019年、カラバッジョの展覧会が巡回する。

https://bijutsutecho.com/magazine/news/exhibition/18748

意図的だろうけれど、東京どころか関東は外されている。

ま、それはどうでもいい。で、カラヴァッジョのことを調べたい。

 

で、まず、英語Wikiの翻訳をする。自力ではない。

使うのは、みらい翻訳の試行版 https://miraitranslate.com/trial/

いつまで無料で使えるのか分からないけど、使えるうちに使っておく。

 

Michelangelo Merisi (Michele Angelo Merigi or Amerighida Caravaggio (/ˌkærəˈvæi/US/-ˈvɑː-/Italian pronunciation: [mikeˈlandʒelo meˈriːzi da (k)karaˈvaddʒo]; 28 September 1571[2] – 18 July 1610) was an Italian painter active in RomeNaplesMalta, and Sicily from the early 1590s to 1610. His paintings combine a realistic observation of the human state, both physical and emotional, with a dramatic use of lighting, which had a formative influence on Baroque painting.[3][4][5]

ミケランジェロ・メリシ(ミシェル・アンジェロ・メリギまたはアメリギ)ダ・カラヴァッジオ(発音は[コース料理da (k) karaut vaddo]。;1571年9月28日 [2]~1610年7月18日)は、1590年初頭から1610年にかけてローマ、ナポリ、マルタ、シチリアで活躍したイタリア人の画家で、その作品は照明を劇的に取り入れ、バロック時代の絵画に大きな影響を与えた。[3] [4] [5]

 

Caravaggio employed close physical observation with a dramatic use of chiaroscuro that came to be known as tenebrism. He made the technique a dominant stylistic element, darkening shadows and transfixing subjects in bright shafts of light. Caravaggio vividly expressed crucial moments and scenes, often featuring violent struggles, torture and death. He worked rapidly, with live models, preferring to forgo drawings and work directly onto the canvas. His influence on the new Baroque style that emerged from Mannerism was profound. It can be seen directly or indirectly in the work of Peter Paul RubensJusepe de RiberaGian Lorenzo Bernini, and Rembrandt, and artists in the following generation heavily under his influence were called the "Caravaggisti" or "Caravagesques", as well as tenebrists or tenebrosi ("shadowists").

カラヴァッジョは綿密な物理的観察を行い、のちにテンブリズムとして知られるようになったキアロスクーロを劇的に用いた。彼はこの技術を、影を暗くし、明るい光の軸で被写体を透過させるという、支配的なスタイル要素にした。カラヴァッジョは、暴力的な闘争、拷問、死など、決定的な瞬間と場面を生々しく表現した。彼は、絵を描くよりもキャンバス上で直接作業することを好み、ライブモデルを使って迅速に作業しました。マナー主義から生まれたバロック様式への影響は大きかった。Peter Paul Rubens、Jusepe de Ribera、Gian Lorenzo Bernini、Rembrandtの作品に直接あるいは間接的に見ることができ、彼の影響を強く受けた次の世代の芸術家は「カラヴァギスティ」あるいは「カラヴァゲスク」と呼ばれ、テンブリストやテンブロシ(「シャドウウィスト」)とも呼ばれた。

 

Caravaggio trained as a painter in Milan before moving in his twenties to Rome. He developed a considerable name as an artist, and as a violent, touchy and provocative man. A brawl led to a death sentence for murder and forced him to flee to Naples. There he again established himself as one of the most prominent Italian painters of his generation. He traveled in 1607 to Malta and on to Sicily, and pursued a papal pardon for his sentence. In 1609 he returned to Naples, where he was involved in a violent clash; his face was disfigured and rumours of his death circulated. Questions about his mental state arose from his erratic and bizarre behavior. He died in 1610 under uncertain circumstances while on his way from Naples to Rome. Reports stated that he died of a fever, but suggestions have been made that he was murdered or that he died of lead poisoning.

カラヴァッジョはミラノで画家の訓練を受けた後、20代でローマに渡った。彼は芸術家として、また暴力的で敏感で挑発的な男として、かなりの名声を築いた。乱闘の末、殺人罪で死刑判決が言い渡され、ナポリに避難することを余儀なくされました。ここで彼はこの時代の最も著名なイタリアの画家の一人として再び地位を確立した。彼は1607年にマルタとシチリアを旅して恩赦を求めた。1609年にナポリに戻り、そこで激しい戦闘に巻き込まれた。;彼の顔は汚され、死の噂が広まった。彼の精神状態に関する疑問は、彼の奇妙で奇妙な行動から生じた。1610年、ナポリからローマに向かう途中で死去、事情は不明である。発熱で死亡したと伝えられているが、殺害されたとも鉛中毒で死亡したとも言われている。

 

Caravaggio's innovations inspired Baroque painting, but the Baroque incorporated the drama of his chiaroscuro without the psychological realism. The style evolved and fashions changed, and Caravaggio fell out of favor. In the 20th century interest in his work revived, and his importance to the development of Western art was reevaluated. The 20th-century art historian André Berne-Joffroy stated, "What begins in the work of Caravaggio is, quite simply, modern painting."[6]

カラヴァッジョの革新はバロック絵画に影響を与えたが、バロック心理的リアリズムなしに彼のキアロスクーロのドラマを取り入れた。スタイルが進化し、流行が変わり、カラヴァッジョは人気を失った。20世紀に入ると彼の作品への関心が再び高まり、西洋芸術の発展における彼の重要性が再評価された。20世紀の美術史家アンドレ・ベルヌ=ジョフロワは、「カラヴァッジョの作品から始まるのは、極めて単純に、現代絵画である。」と述べている [6]。